Ο Ησίοδος πίστευε ότι ο αρχηγός των θεών έμελλε να αφανίσει τη σύγχρονη σ’ αυτόν γενιά (την πέμπτη) και να πλάσει έκτη με τους ανθρώπους να γεννιούνται κατευθείαν με άσπρα μαλλιά. Έμελλε να είναι μια γενιά κακών και η δημιουργία τους θα είχε αποτέλεσμα να φύγουν από τον κόσμο και να πάνε στον Όλυμπο η Αιδώς (προσωποποίηση της τιμής και της αξιοπρέπειας καθώς και του σεβασμού προς τον εαυτό και προς τους άλλους) και η Νέμεση, κόρη της Νύχτας, προσωποποίηση του σεβασμού προς τον νόμο και του φόβου της θείας τιμωρίας. Τη Νέμεση παρίσταναν να φέρει μέτρο ή πήχη και ζυγαριά (τα όργανα ελέγχου), ξίφος και μαστίγιο (τα όργανα τιμωρίας), με φτερά και τροχό ή πάνω σε άμαξα που έσερναν γρύπες (τα όργανα ταχύτητας). Εμφανιζόταν και επιβαλλόταν εκεί όπου προσβαλλόταν η Θέμιδα, η δικαιοσύνη.
Αυτήν τη Νέμεση και όχι τη Λήδα ορέχτηκε ο Δίας, λένε κάποιες άλλες εκδοχές. Την πήρε στο κυνήγι, καθώς η θεά το έβλεπε πως ένα σμίξιμό της με τον αρχηγό των θεών δεν θα ήταν ό,τι το πιο σωστό. Βούτηξε στην θάλασσα και μεταμορφώθηκε σε ψάρι. Ο Δίας την εντόπισε. Η Νέμεση βγήκε στην ξηρά και μεταμορφώθηκε σε χήνα. Ο Δίας άρπαξε την ευκαιρία, μεταμορφώθηκε σε κύκνο κι έσμιξε μαζί της. Όταν ήρθε η ώρα, η χήνα γέννησε ένα αβγό, «στο χρώμα του γαλάζιου υάκινθου», διευκρινίζει η ποιήτρια Σαπφώ. Το βρήκε η Λήδα ή ένας βοσκός που της το πρόσφερε ή ρίχτηκε στην αγκαλιά της Λήδας από τον Ερμή. Όπως και να έγινε, η Λήδα το κράτησε, μέσα από αυτό ξεπήδησε η Ωραία Ελένη, η Λήδα την δέχτηκε σαν κόρη της.
Οι Διόσκουροι είναι παιδιά του Δία από την Λήδα, εξιστορεί άλλη εκδοχή. Γεννήθηκαν στον Ταΰγετο. Ήταν κιόλας νεαροί, όταν η Λήδα γέννησε το αβγό. Το πήραν να το προσφέρουν στους θεούς αλλά από μέσα του βγήκε η Ελένη. Δεν ήταν ένα το αβγό που γέννησε η Λήδα αλλά δύο, επιμένει μια εκδοχή. Αβγά δίδυμα: Από το ένα προέκυψαν οι Διόσκουροι και από το άλλο η Ελένη και πιθανόν και η Κλυταιμνήστρα.
(τελευταία επεξεργασία, 9 Ιουνίου 2021)