Ακάμας και Λαοδίκη

Δεν ήταν ο Μενέλαος και ο Οδυσσέας που στάλθηκαν πρεσβευτές στην Τροία να προτείνουν την επιστροφή της Ελένης, υποστηρίζει άλλη εκδοχή. Εκείνοι που πήγαν, ήταν ο πανέμορφος Ακάμας (ο γιος του Θησέα) και ο Διομήδης. Κι αλλιώς έγιναν τα πράγματα.

Οι διαπραγματεύσεις κράτησαν αρκετό καιρό και οι δυο τους φιλοξενήθηκαν στο παλάτι του Πριάμου. Μάλιστα, κάποια στιγμή, η Λαοδίκη, μια από τις κόρες του Πριάμου, είδε τον Ακάμα και τον ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα. Δεν μπορούσε να τον πλησιάσει και ζήτησε από την φίλη της, την Φιλοβίη, να πείσει τον άνδρα της, τον Περσέα, να οργανώσουν σπίτι τους μια γιορτή και να καλέσουν και αυτήν και τον Ακάμα.

Ο Περσέας έμενε στην Δάρδανο, μια πόλη στις ακτές του Ελλησπόντου. Εκεί οργάνωσε την γιορτή που κράτησε ως αργά. Οι καλεσμένοι διανυκτέρευσαν στο σπίτι του. Ο Περσέας έβαλε τον Ακάμα σ’ ένα δωμάτιο, λέγοντάς του ότι τον περίμενε εκεί κάποια παλλακίδα. Φυσικά, ήταν η Λαοδίκη που πέρασε ονειρεμένη νύχτα.

Οι διαπραγματεύσεις οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο, ο Ακάμας και ο Διομήδης έφυγαν, ο πόλεμος ήταν αναπόφευκτος και η Λαοδίκη κατάλαβε πως είχε μείνει έγκυος. Μπόρεσε να κρατήσει την εγκυμοσύνη της κρυφή κι, όταν γέννησε, πήγε και βρήκε την Αίθρα, τη μητέρα του Θησέα που η Ελένη κρατούσε ως υπηρέτρια, και της εξομολογήθηκε το τι συνέβη. Η Αίθρα την λυπήθηκε, έτσι κι αλλιώς το νεογέννητο ήταν γιος του εγγονού της, ανέλαβε να το αναθρέψει κρυφά. Τον είπαν Μούνιτο.

Χρόνια αργότερα, όταν έπεσε η Τροία και η Αίθρα επέστρεψε στην Αθήνα, πήρε τον Μούνιτο μαζί της. Τότε, η Λαοδίκη ζήτησε από τους θεούς να την εξαφανίσουν κάτω από τη γη, για να μην καταντήσει δούλα των Αχαιών, πράγμα που έγινε. Όσο για τον Μούνιτο, θα πήγαινε από δάγκωμα φιδιού. Είτε στον γυρισμό από την Τροία, όταν κάποια στιγμή βγήκαν για λίγο στην Θράκη, είτε όταν μεγάλωσε και πήγε στην Θράκη για κυνήγι.

Κι επειδή ο Ακάμας, όταν βγήκε στην Θράκη, έτυχε να αγαπηθεί από την ωραία Φυλλίδα και να την παντρευτεί με τις ευλογίες του βασιλιά πατέρα της, κάποιοι έλεγαν ότι όλα αυτά με τον Μούνιτο, το φίδι και την Φυλλίδα ήταν ιστορίες που έπλασαν οι Αθηναίοι, όταν η εξωτερική πολιτική τους εκδηλωνόταν με επεκτατικές κινήσεις στην Θράκη.

 

(τελευταία επεξεργασία, 19 Ιανουαρίου 2022)

Επικοινωνήστε μαζί μας